Strona główna     Linki     Co nowego


Hrubieszowska Kolej Dojazdowa

Przebieg linii


Strzyżów Hrubieszowski
Stacja końcowa. Na stacji zbudowano budynek stacyjny wraz z pomieszczeniami nastawni dysponującej. Znajdowały się tutaj również magazyny. Na stacji rozpoczynała się bocznica Cukrowni Strzyżów.

Dziekanów
Stacja węzłowa gdzie spotykały się tory z miejscowości Matcze, Strzyżowa Hrubieszowskiego i Gozdowa.

Hrubieszów Wąsk.
Ważna stacja całej sieci. Zbudowano tu okazały budynek stacyjny, wieżę ciśnień, magazyny, rampy. Wjazdu na stację strzegły semafory wjazdowe.

Gozdów
Stacja węzłowa gdzie spotykały się tory z miejscowości Uchanie, Dziekanowa i Łaszczowa. Zbudowano tu budynek dworca, wieżę ciśnień, parowozownię i warsztaty. Wjazdu na stację strzegły semafory.

Uchanie
Stacja końcowa z placem ładunkowym.

Werbkowice Wąsk.
Duża stacja styczna z koleją normalnotorową. Zbudowano tu dużą halę parowozowni i warsztatów, budynek dworca i budynki biurowe, rampy boczne i czołowe, nastawnię wykonawczą, budynek rewidenta. Wjazdu na stację strzegły semafory. Tuż obok stacji istniało jedyne w Polsce jednopoziomowe skrzyżowanie torów wąskich (750 mm), normalnych (1435 mm) i szerokich (1520 mm).

Łaszczów
Stacja węzłowa gdzie spotykały się tory z Wożuczyna, Bykowa, Witkowa i Gozdowa. Na stacji wzniesiono wieżę ciśnień i stację pomp, budynek magazynu, most nad rzeką Huczwą. Istniał tutaj także trójkąt do obracania parowozów.

Witków
Stacja końcowa. Wzniesiono tutaj budynek dworcowy z nastawnią dysponującą. Na stacji rozpoczynała się bocznica do elewatora.

Wożuczyn
Stacja końcowa.

Byków
Stacja końcowa.

Copyright © 1999-2009 Krzysztof Zientara