Strona główna Linki Co nowego | |||
|
Krotoszyńska Kolej Dojazdowa | |
Ogólne Rozkład Historia Linia Galeria Rozkłady archiwalne Tabor Klimaty | Informacje Stan: czynna Rok budowy: 1900 Prześwit: 750 mmOperator: Stowarzyszenie Kolejowych Przewozów Lokalnych Właściciel: Urząd Miasta Pleszew Przewozy: Pasażerskie rozkładowe przez cały rok, przez cały rok na zamówienie
Strony i publikacje Koleje wąskotorowe Wielkopolski 1886 - 1949 Maciej Matuszewski – Poznań 1988 Kilkunastostronicowa publikacja zawierająca krótkie omówienia poszczególnych kolei wąskotorowych w Wielkopolsce: kolei opalenickiej, Żnińskiej Kolei Powiatowej, Wyrzyskich Kolei Powiatowych, Bydgoskich Kolei Powiatowych, Witkowskiej (Gnieźnieńskiej) Kolei Powiatowej, Wrzesińskiej Kolei Powiatowej, Kolei Powiatowej Krotoszyn - Pleszew, Śmigielskich Kolei Powiatowych, Średzkiej Kolei Powiatowej oraz Jarocińskiej Wąskotorowej Kolei Powiatowej. Dla każdej z linii podano daty otwarcia poszczególnych odcinków, statystyki przewozów oraz informacje o eksploatowanym taborze. Publikację zamyka dodatek zawierający schematy linii poszczególnych kolei. Koleje wąskotorowe odchodzą w dal...: Krotoszyńska Kolej Wąskotorowa Piotr Rudzki – Koleje Małe i Duże 6/2002 Krótki ilustrowany felieton o powolnej agonii Krotoszyńskiej Kolei Dojazdowej. Obok opisu aktualnego stanu mijanych stacji autor zamieścił kalendarium wydarzeń. Przebudowa wagonów osobowych 1Aw na silnikowe Bodgan Pokropiński – Świat kolei 10/2003 Artykuł opisuje narodziny wagonów motorowych powstałych w wyniku przebudowy wagonów osobowych typu 1Aw. Pomysł takiej adaptacji zgłosiła załoga lokomotywowni kolei wąskotorowej w Pleszewie. W Pleszewie zbudowano jednak tylko jeden egzemplarz, kolejne powstawały w lepiej wyposażonych warsztatach w Krośniewicach. Wagony tego typu eksploatowane były na Jędrzejowskiej, Krośniewickiej, Krotoszyńskiej, Śmigielskiej, Wrocławskiej i Zwierzynieckiej Kolei Dojazdowej. Artykuł zawiera dane techniczne, wykaz zbudowanych wagonów oraz opis zastosowanych rozwiązań. "Łajki" w służbie Marek Malczewski, Paweł Terczyński – Świat kolei 10/2003 Krótki artykuł podsumowujący eksploatację wagonów motorowych MBxd1 na Krośniewickiej Kolei Dojazdowej. Autorzy zwracają uwagę, że mimo swojej prostej budowy były mniej awaryjne i bardziej ekonomiczne niż uznawane wówczas za nowoczesne wagony motorowe MBxd2 produkcji rumuńskiej. Koleje wąskotorowe przełomu wieków Marek Malczewski – Świat kolei 11/2005 Artykuł przedstawia zmiany w strukturze Dyrekcji Kolei Dojazdowych w Warszawie wynikające z założeń uchwały Zarządu PKP z 1996 roku, która zakładała odejście od scentralizowanego zarządzania. Dodatkowo przedstawiono statystyki przewozu towarów i pasażerów oraz wyniki finansowe poszczególnych kolei dojazdowych PKP w 1999 i 2000 roku. |
Copyright © 1999-2009 Krzysztof Zientara