Strona główna Linki Co nowego | |||
|
Średzka Kolej Dojazdowa | |
Ogólne Rozkład Historia Linia Galeria Rozkłady archiwalne Tabor Klimaty | Informacje Stan: czynna Rok budowy: 1903 Prześwit: 750 mmOperator: Towarzystwo Miłośników Gniezna Właściciel: Starostwo Powiatowe w Środzie Wielkopolskiej Przewozy: W sezonie letnim rozkładowe, przez cały rok na zamówienie Strony i publikacje Koleje wąskotorowe Wielkopolski 1886 - 1949 Maciej Matuszewski – Poznań 1988 Kilkunastostronicowa publikacja zawierająca krótkie omówienia poszczególnych kolei wąskotorowych w Wielkopolsce: kolei opalenickiej, Żnińskiej Kolei Powiatowej, Wyrzyskich Kolei Powiatowych, Bydgoskich Kolei Powiatowych, Witkowskiej (Gnieźnieńskiej) Kolei Powiatowej, Wrzesińskiej Kolei Powiatowej, Kolei Powiatowej Krotoszyn - Pleszew, Śmigielskich Kolei Powiatowych, Średzkiej Kolei Powiatowej oraz Jarocińskiej Wąskotorowej Kolei Powiatowej. Dla każdej z linii podano daty otwarcia poszczególnych odcinków, statystyki przewozów oraz informacje o eksploatowanym taborze. Publikację zamyka dodatek zawierający schematy linii poszczególnych kolei. Z dziejów Średzkiej Kolei Dojazdowej 1902 - 1987 Maciej Matuszewski – Poznań 1989 W wydanej z okazji 85-lecia istnienia Średzkiej Kolei Dojazdowej broszurze można zapoznać się z uwarunkowaniami rozpoczęcia budowy tej kolei oraz historią jej eksploatacji. Tekst urozmaicony jest obszernymi statystykami przewozowymi, kilkunastoma interesującymi fotografiami, statystykami taborowymi oraz wykazem pierwszych eksploatowanych parowozów. Publikację zamyka schematyczna mapa sieci. Koleje wąskotorowe odchodzą w dal...: Średzka Kolej Wąskotorowa Piotr Rudzki – Koleje Małe i Duże 5/2002 Krótki ilustrowany felieton o powolnej agonii Średzkiej Kolei Dojazdowej. Obok opisu aktualnego stanu mijanych stacji autor zamieścił kalendarium wydarzeń. Koleje wąskotorowe przełomu wieków Marek Malczewski – Świat kolei 11/2005 Artykuł przedstawia zmiany w strukturze Dyrekcji Kolei Dojazdowych w Warszawie wynikające z założeń uchwały Zarządu PKP z 1996 roku, która zakładała odejście od scentralizowanego zarządzania. Dodatkowo przedstawiono statystyki przewozu towarów i pasażerów oraz wyniki finansowe poszczególnych kolei dojazdowych PKP w 1999 i 2000 roku. |
Copyright © 1999-2009 Krzysztof Zientara